
Hakukonemarkkinonti & webanalytiikka
24.9.2019 klo 08.30-16.00 | Huone Kamppi, Canvas | Malminkatu 30, 00100 Helsinki
Hakusanamainonnan avulla on mahdollista saavuttaa välittömästi näkyvyyttä verkossa, kun esimerkiksi hakukoneoptimoinnilla tai inbound-markkinoinnilla samaan voi mennä kuukausia. Näin pienelläkin budjetilla voidaan saada nopeasti tuloksia. Analytiikan avulla taas pystymme mittaamaan merkittävästi enemmän kuin pelkästään verkkosivujen kävijämääriä. Nykyään analytiikkaa käytetään hyödyksi paitsi koko verkkopalvelun kehittämisessä, myös sisällön kehittämisessä.
Koulutuksessa käydään läpi Google Ads- ja Google Analytics -työkalujen perusteet. Aamupäivän aikana opit millaisia mahdollisuuksia Google-mainonnalla on, miten huutokauppaperiaate toimii sekä millainen on hyvä mainos. Lisäksi opit luomaan laajennuksia, joilla tuodaan lisäarvoa mainoksiisi.
Iltapäivällä sukelletaan analytiikan maailmaan. Käsittelemme analytiikan hyödyntämistä etenkin sisältömarkkinoinnin kehittämisen näkökulmasta. Opit ymmärtämään, miten sisältösi toimivat eri kohderyhmillä, mitä asioita sinun kannattaa seurata sisältömarkkinoinnin näkökulmasta sekä miten Google Analytics auttaa sinua optimoimaan sisältöjä paremmin kohderyhmällesi.
KENELLE Koulutus sopii?
Koulutus sopii viestinnän ja markkinoinnin parissa työskenteleville. Jos päivität, suunnittelet, teet tai analysoit verkkosivusisältöjä, on koulutus suunnattu sinulle. Koulutuksessa lähdetään aivan perusteista, mutta se sopii myös henkilöille, jotka ovat jo hieman käyttäneet Googlen työkaluja.
MIKSI KANNATTAA OSALLISTUA?
Koulutuksessa saat käytännön vinkkejä Google Adsin ja Google Analyticsin käyttöön. Koulutus on käytännönläheinen ja suosituksena onkin, että otat oman tietokoneesi mukaan ja varmistat, että sinulla on pääsy organisaatiosi Google Ads- ja Google Analytics -tileille. Koulutuksen jälkeen osaat toteuttaa yksinkertaisia hakusanakampanjoita, käyttää verkkosivuanalytiikkaa sisältöjesi laadun kehittämiseen sekä kustomoida Google Analyticsin näkymiä itsellesi sopiviksi.
KOKO PÄIVÄN VALMENNUKSEN SISÄLTÖ
klo 8.30 - 16.30
Aamupala ja ilmoittautuminen
Koulutus alkaa
-
Miten hakukone toimii?
-
SEO vs SEM
-
Avainsanatutkimus ja avainsanatyökalujen käyttö
-
Ads tilirakenne
Kahvitauko
Koulutus jatkuu
-
Kampanjat, mainosryhmät ja mainokset
-
Huutokaupan periaatteet
-
Mainonnan mittaaminen, kehittäminen ja raportointi
Lounas
Koulutus jatkuu
-
Google Analyticsin perusteet
-
Mitä kannattaa mitata? – Google Analyticsin eri raportit
Kahvitauko
Koulutus jatkuu
-
Sisällön laadun mittaaminen Google Analyticsissä
-
Vinkit Google Analyticsin käyttöön
-
Mistä lähteä liikkeelle koulutuksen jälkeen?
Lopetus ja yhteenveto
8:30
9:00
10:15
10:30
11:30
12:30
14:30
14:45
16:00
KOULUTTAJA

Alexandra Byskata työskentelee LM Somecolla Digital Marketing Specialistina ja on kerryttänyt digimarkkinoinnin kokemusta niin ulkomailta kuin kotimaastakin. Hänen taustansa startupeissa ja järjestöissä on tuonut ymmärrystä siitä, miten markkinoinnilla saadaan edistettyä myyntiä ja näin ollen vaikutettua suoraan liiketoimintaan. Alexandraa kiehtoo etenkin tehokkaiden asiakaspolkujen rakentaminen yhdistämällä digitaalisen markkinoinnin eri työkaluja. Kouluttajana Alexandra on rauhallinen ja selkeä ja jakaa aina alan uusimmat tiedot koulutettavilleen.
EARLY BIRD -HINTA 5.9.2019 ASTI
595 EUR + ALV.
SUPER EARLY BIRD -HINTA 23.8.2019 ASTI
490 EUR + ALV.
EARLY BIRD -HINTA 6.9.2019 ASTI
595 EUR + ALV.
795 EUR + ALV.
NORMAALIHINTA 23.9.2019 ASTI
Hinta sisältää kahvit, lounaan ja sähköiset esitysmateriaalit.
Sander Mosel
Technical Production Manager
+358 40 030 8317
sander.mosel@bignordic.com
Daniel Wallenius
Sales Manager
+358 401480602
daniel.wallenius@grownordic.fi