chart

GOOGLE ANALYTICS   JA GOOGLE TAG  MANAGER

VERKKOANALYTIIKAN EDISTYNYT TASO

17.2.2021 

ETÄKOULUTUS KLO 9 - 16 

Certified_BLACK1.png

Perus webanalytiikan avulla saadaan paljon hyvää dataa, mutta mitä kaikkea voidaankaan tehdä, kun analytiikka valjastetaan paremmin oman organisaation tarpeisiin?

Koulutuksen aikana opit muokkaamaan Google Analyticsiä niin, että saat siitä parhaimman hyödyn oman organisaatiosi tarpeisiin. Opit myös käyttämään Google Tag Manageria, jonka avulla saat helposti asennettua verkkosivuille esimerkiksi Facebook-pikselin tai rakennettua tapahtumaseurannan, jonka avulla pääset paremmin kiinni siihen, miten verkkosivuillasi käyttäydytään. 

 

Käytännönläheisen koulutuksen jälkeen sinulla on parempi mielikuva siitä, miten saat mitattua oman organisaatiosi onnistumista webanalytiikan avulla. 

 

Koulutuksessa ei lähdetä perusteista, joten Google Analyticsin peruskäyttö tulisi olla sinulle tuttua. Varmistathan myös, että sinulla on pääsy organisaatiosi Google Analytics -tilille.

 

KENELLE Koulutus sopii?

Koulutus sopii sinulle, joilla on jo jonkin verran kokemusta Google Analyticsin käytöstä. Se sopii esimerkiksi analytiikan, viestinnän tai markkinoinnin parissa työskenteleville, jotka haluavat viedä verkkosivuanalytiikan seurannan astetta pidemmälle. 

MIKSI OSALLISTUA KOULUTUKSEEN?

Koulutus on hyvin käytännönläheinen ja saat siitä käytännön vinkkejä Google Analyticsin ja Google Tag Managerin käyttöön. 

 

Koulutuksen jälkeen osaat mm. lisätä omia kanavaluokitteluja, dimensioita ja tietotyyppejä, luoda tapahtumia Google Tag Managerilla, ja seurata verkkokaupan dataa ostotapahtumista.

17.2. ETÄKOULUTUKSEN SISÄLTÖ

klo 9.00 - 16.00

8:45

 

 

 

9:00 - 11:30

11:30-12:30

 

12:30-14:00

14:00-15:45

 

15:45-16:00

Avaa verkkoalusta viimeistään nyt (Zoom). 

Olet saanut verkkolinkin Grow+ koulutus henkilökunnalta pari päivää ennen koulutusta.  

Kouluttaja pitää tunnin välein jaloittelutauon (5-10 min). 

 

GOOGLE ANALYTICS – Edistyneemmät toiminnot

 

  • Miten Google Analytics kerää ja prosessoi dataa

  • GA:n asentaminen ja olemassa olevien koodien auditointi

  • Omien ulottuvuuksien ja tietotyyppien muokkaus

  • Kustomoidut raportit

  • Omat kanavaryhmittelyt

  • Attribuutio-mallit

  • Harjoitukset

 

 

Lounastauko 1 h 

 

 

 

 

GOOGLE TAG MANAGER

  • Mikä GTM on ja miksi sitä on hyvä käyttää?

  • Google Tag Managerin käyttö

  • Suosituimpien tägien asentaminen (mm. Google Analyticsin seurantakoodi, Facebook-pikseli, Google Ads-konversiotägi)

  • Tapahtumien teko 

  • Harjoitukset

 

 

 

 

E-COMMERCE

  • Vakio- vs tehostettu verkkokauppa

  • Mikä on data layer? Verkkokauppaseurannan käyttöönotto

  • Verkkokauppa-analytiikan eri näkymät

  • Harjoitukset

 

 

YHTEENVETO JA LOPETUS

 

KOULUTTAJA

Sofia Mäkivaara, Digital Marketing Specialist, LM Someco

 

 Sofia yhdistelee työssään tottuneesti elementtejä tekniikasta ja markkinoinnista, ja hän tekee töitä niin verkkosivustojen analysoinnin, kuin mittaamisen suunnittelun ja konkreettisen toteutuksen parissa. Analytiikassa häntä kiehtoo erityisesti mahdollisuus lisätä ymmärrystä toimivista sisällöistä verkossa, käyttäjien toimintatavoista ja heidän poluistaan yritysten digitaalisissa palveluissa.

shart

ETÄKOULUTUS HINTA   AUKI 16.2.2021 ASTI

390 EUR + ALV.

 Hinta sisältää; 

 

 - Noin 5,5 tunnin live etäopetus 

 - harjoitustehtäviä 

 - PDF koulutusmateriaali 

 - PDF koulutustodistus