Google_Analytics_graphic-1142957_1920.jp
Certified_BLACK1.png

GOOGLE ANALYTICS  -  WEBANALYTIIKAN
 PERUSTEET


 26.8.2021

    

 ETÄKOULUTUS KLO  9:00 - 15:00 

google_logo_-1015751_1280.png

Datan ja analytiikan avulla voidaan saada tarkkaa tietoa verkkosivustojen käytöstä ja markkinoinnin kannattavuudesta. Usein analytiikan täyttä potentiaalia ei kuitenkaan valjasteta käyttöön, sillä siitä puuttuu suunnitelmallisuus ja kustomointi kyseessä olevalle verkkopalvelulle.  

Tämän koulutuksen jälkeen osaat navigoida sujuvasti Google Analyticsin käyttöliittymässä ja ymmärrät, miten tehdä suunnitelmallista mittausta verkkosivustollasi sekä miten hyödyntää kerättyä dataa.

 

Käytännönläheisessä koulutuksessa lähdetään liikkeelle aivan webanalytiikan perusteista. Tutustumme muun muassa: 

 

  • webanalytiikan käsitteisiin

  • mittausperiaatteeseen 

  • Google Analyticsin perusraportteihin. 

 

Lisäksi tutustumme uuteen Google Analytics 4 -palveluun. Koulutuksessa opit tekemään organisaatiollesi mittaussuunnitelman ja ymmärtämään kävijäpolkuja analytiikan avulla.

 

KENELLE Koulutus sopii?

Koulutus sopii kaikille, jotka ovat kiinnostuneet ymmärtämään ja kehittämään verkkopalveluaan tai verkkosisältöjään dataan perustuen. Aiempaa kokemusta analytiikasta ei vaadita.

Koulutuksen aikana vahvistamme oppimista harjoituksilla, joista saat parhaan hyödyn, kun sinulla on pääsy käyttämällesi Google Analytics -tilille. Harjoitukset voi tehdä myös demotilillä, mutta varmistathan, että sinulla on ainakin Google-tunnukset ennen koulutusta.

.

MIKSI KANNATTAA OSALLISTUA?

Data ja analytiikka antaa parhaat lähtökohdat mihin tahansa kehitystyöhön. Käytännönläheisessä koulutuksessa opit mm.

  • Tekemään organisaatiollesi mittaussuunnitelman

  • Analysoimaan käyttäjäpolkuja Google Analyticsissä

  • Tekemään johtopäätöksiä dataan perustuen.

ETÄKOULUTUKSEN SISÄLTÖ
klo 9.00 - 15.00

8:45

 
 
9:00

 
12:00-13:00

13:00 - 

15:00

Rekisteröidy koulutusalustaan viimeistään nyt. Tarkista yhteys ja ääni. 

Huom! Kouluttaja pitää noin tunnin välein 5-10 min jaloittelutauon. 

 

 

 

 

KOULUTUS ALKAA

 

  • Johdanto webanalytiikkaan

  • Mittaamisen suunnittelu ja tavoitteiden asettaminen

  • Google Analyticsin tilirakenne, toimintaperiaatteet ja käyttöliittymä

  • Kävijäpolkujen mittaaminen Google Analyticsissä – miten navigoida eri raporttien välillä

  • Yleisöt ja segmentointi

  • Liikenteenlähteet, palveluiden linkitys Google Analyticsiin ja kampanjoiden seuranta

  • Käyttäytyminen sivustolla

 

 

 

Lounastauko 1 h 

 

 

 

 

KOULUTUS JATKUU

  • Konversiot ja tapahtumat

  • Tag Manager – Mikä se on, miten se toimii ja miten se helpottaa markkinoijan työssä?

  • GA4 – Mitä eroa nykyiseen Google Analyticsiin ja miten tulee toimia muutosvaiheessa?

  • Datan analysointi ja johtopäätösten vetäminen

KOULUTUS PÄÄTTYY - KIITOS! 

 

KOULUTTAJA

Alexandra_Byskata_21_Evermade.jpg

Alexandra Byskata

SEO Specialist, Evermade

 

 Alexandra on hakukoneoptimoinnin spesialisti ja analyytikko, jolla on kokemusta monenlaisista digi- ja sisältömarkkinoinnin tehtävistä Suomessa ja ulkomailla. Kouluttajana Aksu on käytännönläheinen, rauhallinen ja selkeä. Hänelle on tärkeää, että koulutuksissa monimutkaisemmatkin kokonaisuudet esitetään ymmärrettävästi, jotta jokainen osallistuja voi hyödyntää koulutuksen oppeja omassa työssään.

 

Alexandra on yksi Grow Koulutuksien kehutuimmista kouluttajista! 

"Rauhallinen, asiantunteva, selväsanainen ja miellyttävä kouluttaja. Asiat käytiin loogisessa järjestyksessä eikä hypitty asiasta toiseen. Kiitos paljon koulutuspäivästä!"

"Alexandra oli miellyttävä, asiantunteva, konkreettinen ja käytännönläheinen kouluttaja, jolla oli laaja kokemus aiheesta ja se näkyi!"

Google_Analytics_graphic-1142957_1920.jp

ETÄKOULUTUKSEN HINTA  
25.8.2021 SAAKKA

399 EUR + ALV.

 Hintaan sisältyy:

 -  5 h live  etäkoulutus (kouluttaja  vastaa kysymyksiin)

 - harjoitustehtäviä 

 - PDF esitysmateriaali

 -  PDF osallistujatodistustodistus pyydettäessä