Google_Analytics_graphic-1142957_1920.jp

 GOOGLE ANALYTICS  -  VERKKOANALYTIIKAN  PERUSTEET

  19.11.2020

ETÄKOULUTUS

VERKOSSA KLO 9:00 - 16:00

Verkkoanalytiikan avulla pystymme mittaamaan merkittävästi enemmän kuin pelkästään verkkosivujen kävijämääriä. Analytiikkaa käytetään hyödyksi paitsi koko verkkopalvelun kehittämisessä, myös sisällön kehittämisessä. 

Koulutuksessa käydään käytännönläheisesti läpi Google Analytics -työkalu, jotta sinä tietäisit, mitä kannattaa mitata ja mitä eri raportit kertovat verkkosivujen tai -palvelun toimivuudesta. 

 

Koulutuksen jälkeen osaat valjastaa Google Analyticsin tilastot sinulle arvokkaaksi tiedoksi, jonka avulla voit palvella asiakkaitasi paremmin.

 

Koulutuksessa lähdetään aivan perusteista, mutta se sopii myös sinulle, joka on jo hieman käyttänyt Google Analyticsiä.  HUOM! Varmista että sinulla on käyttöoikeus organisaatiosi Google Analytics -tilille, sillä koulutus on hyvin käytännönläheinen ja saat päivän aikana käytännön vinkkejä Google Analyticsin käyttöön.

Aamupäivän kouluttaa Sofia Mäkivaara, Digital Marketing Specialist ja iltapäivän kouluttaa Emma Lindqvist, Digital Marketing Producer. 

 

KENELLE Koulutus sopii?

Koulutus sopii erityisesti viestinnän ja markkinoinnin parissa työskenteleville. 

Erityisesti jos päivität, suunnittelet, teet tai analysoit verkkosivusisältöä. 

MIKSI OSALLISTUA KOULUTUKSEEN?

Ilman webanalytiikkaa emme voi tietää, mitkä sisällöt verkkosivuillamme toimivat tai missä vaiheessa kävijän kulku katkeaa. Osallistumalla koulutukseen opit mm: 

 

  • luomaan konversiopisteitä

  • käyttämään verkkosivuanalytiikkaa sisältöjesi laadun kehittämiseen

  • kustomoimaan Google Analyticsin näkymiä itsellesi sopiviksi

KOULUTUKSEN SISÄLTÖ

klo 9.00 - 16.00

8:45

 

 

9:00 - 10.30

10:30 - 11.30

 

11:30-12:30

12:30-15:00

15:00-15:45

 

15:45-16:00

Rekisteröidy OSA 1 webinarialustaan viimeistään nyt! Tarkista yhteys ja ääni. 

Olet saanut webinaari rekisteröitymislinkin Grow+ koulutus henkilökunnalta ennakkoon. Tarkista sähköpostisi. 

 

GOOGLE ANALYTICS PERUSTEET

  • Google Analyticsin toimintaperiaate

  • Terminologia

  • Yleistä mittaamisesta

  • Tavoiteasetanta

  • Google Analytics tilirakenne ja näkymät – Miten kannattaa rakentaa organisaation GA-tili?

  • Harjoitukset

 

RAPORTIT OSA 1

  • Yleistä raporteista

  • Reaaliaikainen raportti – Milloin tätä kannattaa käyttää?

  • Yleisöraportti ja kohderyhmätuntemus

  • Harjoitukset

 

 

 

Lounastauko 1 h 

 

 

Rekisteröidy OSA 2 webinaarialustaan viimeistään klo 12:25

RAPORTIT OSA 2

  • Hankintaraportti – Mistä sivulle tullaan?

  • Käyttäytyminen raportti – Mitä sivulla tehdään?

  • Konversiot – Millaista tulosta sivusto tuottaa?

  • Harjoitukset

 

 

LISÄPUHTIA ANALYSOINTIIN

  • Segmenttien luonti ja käyttö

  • Kustomoidut raportit ja dashboardit

  • Google Adsin linkitys Analyticsiin

  • Mitä ottaa huomioon kampanjoiden ja uutiskirjeiden suunnittelussa?

  • Harjoitukset

 

 

LOPETUS JA YHTEENVETO

  • Mistä lähteä liikkeelle koulutuksen jälkeen?​

 

KOULUTTAJAT

Sofia Mäkivaara, Digital Marketing Specialist, LM Someco

 

 Sofia yhdistelee työssään tottuneesti elementtejä tekniikasta ja markkinoinnista, ja hän tekee töitä niin verkkosivustojen analysoinnin, kuin mittaamisen suunnittelun ja konkreettisen toteutuksen parissa. Analytiikassa häntä kiehtoo erityisesti mahdollisuus lisätä ymmärrystä toimivista sisällöistä verkossa, käyttäjien toimintatavoista ja heidän poluistaan yritysten digitaalisissa palveluissa.

 

Google_Analytics_graphic-1142957_1920.jp

Hintaan sisältyy klo 9:00-16:00 live etäkoulutus (1tunnin lounas) ,  PDF esitysmateriaalit ja PDF koulutustodistus. 

ETÄKOULUTUKSEN -HINTA  

AUKI 18.11.2020 ASTI

350 EUR + ALV.

 

Emma Lindqvist, Digital Marketing Producer, LM Someco

 

Emmalla on taustaa ja kokemusta isosta hakusanamainonta ja Googlen tuotteisiin erikoistuneesta mediatalosta ja viihtyykin työssään erityisesti Google-mainonnan parissa.

 

Digimarkkinoinnissa Emmaa kiinnostaa erityisesti mainonnan tehokkuuden todentaminen ja uusien mittarien ideointi. Hänen tavallinen työpäivä koostuu sekoituksesta suunnittelua, sisältöjen luontia, mainonnan toteutusta ja analytiikkaa.

 

Grow_logot_white_transparent.png

Aleksi Helander

CEO, Partner

+358 40 251 6598

aleksi.helander(a)bignordic.com

Heidi Byskata

Business Director

+358 50 309 1418

heidi.byskata(a)grownordic.fi

Riina Räikkönen

Jr. Sales Manager
+358 50 557 2684

riina.raikkonen(a)bignordic.com

  • White LinkedIn Icon
  • White Instagram Icon

Noora Veijalainen

Customer Experience Manager
+358 40 7048239 

noora.veijalainen(a)grownordic.fi