
Asiakaskokemuksen kehittäminen ja eteenpäin vieminen vaatii aina yritysjohdon sitoutumista asiaan.
Palvelumuotoilulla pyritään parantamaan asiakaskokemusta kokonaisvaltaisesti.
Digitaalinen palvelumuotoilu keskittyy verkkokokemuksen ja verkkopalveluiden sujuvuuden parantamiseen. Miten yritys tai organisaatio löytyy verkosta, miten sen palvelut toimivat käytännössä ja millaisen kokemuksen ihmiset yrityksestä saavat sen verkkopresenssin ja verkkosivun toimivuuden perusteella.
Palvelumuotoilu mahdollistaa kokonaisvaltaisen lähestymistavan asiakaskokemuksen johtamiseen ja suunnitteluun, eli se tuo yritykselle kilpailuetua.
Palvelumuotoilu mahdollistaa kokonaisvaltaisen lähestymistavan asiakaskokemuksen johtamiseen ja suunnitteluun, eli se tuo yritykselle kilpailuetua.
Koulutuksessa opit:
- Miten johdat asiakaskokemusta ja suunnittelet palvelupolun sujuvaksi ja miellyttäväksi asiakkaillesi
- Miten erilaisia analytiikkatyökaluja voidaan käyttää selvittämään digitaalisen palvelun nykytilaa
- Millaisilla työkaluilla voidaan kehittää verkkopalveluita eteenpäin
MIKSI OSALLISTUA KOULUTUKSEEN?
KENELLE KOULUTUS SOPII?
Koulutus sopii yrityksen viestinnästä, markkinoinnista ja liiketoiminnan kehityksestä vastaaville henkilöille sekä niille joiden vastuulla on esimerkiksi
-
asiakaskokemus
-
yrityksen tuotteiden ja palveluiden kehittäminen
-
yrityksen tai organisaation prosessien johtaminen ja kehittäminen
AIKATAULU
27.8.2020 WEBINAARI
8.45
VIIMEISTÄÄN NYT SISÄÄNKIRJAUTUMINEN JA YHTEYDEN TARKISTUS
Olet saanut rekisteröitymislinkin Grow Koulutus henkilökunnalta ennakkoon.
Huom! Pidämme tunnin välein jaloittelupaussin
09:00
MITÄ DIGITAALINEN PALVELUMUOTOILU ON?
-
Mitä voi ja kannattaa muotoilla?
-
Minkälaisia tavoitteita voi asettaa digitaaliselle palvelumuotoilulle?
-
Palvelumuotoilun termejä: palvelupolku, palvelutuokiot, kontaktipisteet
-
Palvelukokemus
HARJOITUSTEHTÄVIÄ
-
Tee omasta palvelusta/tuotteesta palvelutuokiokartta
-
Erilaisten palvelutuokiokartta esimerkkien läpikäyntiä
12:00-13:00
Lounas tauko 1 h
13:00
ANALYTIIKKA PALVELUMUOTOILUN APUNA
-
Miten voit käyttää Google Analyticsia digitaalisen asiakaskokemuksen analysointiin
-
Verkkosivun kävijäkokemukseen tarkoitetut työkalut
-
AB-testaus digitaalisessa palvelumuotoilussa
-
AB-testauksen työkaluja
-
Klikkipolut
VERKKOSIVU DIGITAALISEN PALVELUMUOTOILUN KESKIÖSSÄ
-
Laskeutumissivut ja CTA:t
-
Markkinoinnin automaation käyttöesimerkkejä
Harjoitustehtävä:
Tutki ja arvioi oman www-sivun digitaaliset polut
16:00
LOPETUS JA YHTEENVETO

Hinta sisältää 5,5 h etäopetuksen klo 9-16 jaloittelutauot ja lounastauko huomioiden, sähköiset koulutusmateriaalit ja koulutustodistuksen.
KOULUTTAJA

Jonna Muurinen
Toimitusjohtaja, perustaja, Kuulu Oy
Jonna Muurinen on markkinointiviestintätoimisto Kuulun perustaja ja toimitusjohtaja.
Hän on työskennellyt 20 vuoden ajan kansainvälisen yritysviestinnän ja markkinoinnin asiantuntijatehtävissä. Uransa aikana hän on auttanut satoja yrityksiä kehittämään verkkopalveluitaan. Asiakkaina on ollut niin julkishallintoa, oppilaitoksia kuin yksityisyrityksiäkin.